Om de bouw van de nieuwe locatie in Almere compleet te maken, hebben we samen met de opdrachtgever en Keylight een efficiënt lichtplan ontwikkeld en gerealiseerd om de auto’s optimaal uit te lichten in de verschillende showrooms.

Wat hebben we gedaan bij A-Point Almere

De uit te lichten ruimtes betreffen de aaneengesloten autoshowrooms van de vier merken van A-Point. In overleg met de VAG-groep (de overkoepelende Volkswagen Auto Groep) hebben we de showrooms verlicht volgens de specificaties en kwaliteitseisen van de groep. In het bijzonder de Audi showroom, want deze showroom heeft hogere kwaliteitseisen betreft de verlichting, dan de overige merken.

Showrooms uitgelicht

Om de auto’s uit te lichten hebben we gebruik gemaakt van een optimaal ingedeeld raster van inbouwspots. Dit geeft de showrooms een uitstekende basis qua verlichting en zorgt ervoor dat de auto’s op een aantrekkelijke wijze worden belicht. Hiervoor hebben we gebruik gemaakt van hoogwaardige en duurzame inbouwarmaturen met een hoge kleurweergave-index, ook wel CRI-index genoemd. Deze index is uitermate belangrijk in ruimtes waar producten worden uitgelicht waarbij de weergave van kleuren van uiterst belang zijn voor een goede verkoop.

Optimaal werklicht in de werkplaats

De werkplaats hebben we voorzien van een innovatief “trunksysteem”. Dit systeem, bestaande uit aaneengeschakelde en gependelde lichtbalken, zijn voorzien van een speciale lenstechniek waardoor een optimale verspreiding van het licht op de vloer wordt behaald.

Gevelverlichting en buitenterrein

De gevelverlichting hebben we op laten gaan in architectuur van de buitengevel. De toegepaste armaturen harmoniëren met de kleurstelling van de buitengevel. Het buitenterrein wordt efficiënt verlicht door led-armaturen met de juiste lichtbundel. Hiervoor hebben we gekozen voor een lichtmasten van 10 meter hoogte, wat resulteert in een breed verlicht buitenterrein.

Fotografie door Lightboxx