Ter uitbreiding van ons team zijn we op zoek naar nieuwe collega's.
skip to Main Content

Retailers trekken steeds meer uit de kast om klanten te verleiden tot aankopen. Van uitgesproken winkelinterieurs, uitgedachte routing tot aan speciaal uitgekozen muziek om klanten in de juiste koop-stemming te krijgen. En tegenwoordig zijn het echt niet alleen meer de grootgrutters die dit soort trucjes uithalen. Ook de kleine ondernemer moet steeds vaker alle zeilen bijzetten om de klant te verleiden tot een aankoop. Verlichting speelt hierbij een grote rol, groter dan je in eerste instantie zou denken.

Je kent het wel: je loopt bij de bakker naar binnen en de onmiskenbare geur van versgebakken brood doet je bijna watertanden. Je zintuigen worden dus geprikkeld. Niet alleen geur, maar ook licht zorgt voor een impact op de aankoopbeslissing van klanten. Denk maar eens aan een mooie rode biefstuk in de vitrine bij de slager. Als deze in warmwit of helderwit licht wordt uitgelicht, dan lijkt de biefstuk meer bruin dan rood. Niet echt aantrekkelijk en heel vers lijkt ‘ie dan niet meer. Hetzelfde geldt overigens voor gebak en banket. Dat wil je niet uitgelicht zien in warmwit licht. Want hoewel de producten kakelvers zijn, lijkt het niet zo. Zo zie je maar dat licht onbewust een psychologisch effect heeft op ons brein, maar ook op de aankoopbeslissing.

Hier is in het lichtplan dan ook sterk rekening mee gehouden. Door gebruik te maken van de innovatieve Premium Food kleuren van Philips staan alle producten in de winkel in het juiste licht. Dit maakt dat alles er vers en aantrekkelijk uitziet.

Slagerij Traiteur van Hoof vers vlees
Versgebakken brood

De lokale detailhandel vernieuwen

Middelbeers is het grootste dorp van ‘de drie Beerzen’ en valt tegenwoordig onder de gemeente Oirschot in Noord-Brabant. Het pand waarin het gloednieuwe ‘Vershof’ is gevestigd was vanaf 1948 een slagerij van de slagersfamilie Smolders. Door de jaren heen is er een samenwerking ontstaan tussen de slagerij van Smolders en de ‘Beerse Bakker’ van de familie Bressers. Toen de familie Smolders in 2020 na 72 jaar besloten ermee te stoppen heeft de familie Bressers besloten in het gat te springen.

In een poging de detailhandel in Middelbeers nieuw leven in te blazen hebben ze samenwerking gezocht met de slager Van Hoof. Het idee was om samen een winkel voor verse lokale producten te openen. Hier zouden de klanten naast brood, banket en vlees ook andere lokale producten, groenten en fruit kunnen kopen. Na een grondige verbouwing om het pand te moderniseren was de samenwerking een feit en was ‘Vershof de Beerzen’ geboren.

Binnenkijken bij Vershof de Beerzen

Slagerij Traiteur van Hoof verlichting
Slagerij Traiteur van Hoof verlichting
Vershof de Beerzen
De Beerse Bakker verlichting
De Beerse Bakker verlichting
Slagerij Traiteur van Hoof verlichting
Vershof de Beezen

Fotografie door Danique Koenen

Deze klanten hebben we ook blij gemaakt

The Cloud Club Eindhoven Airport
The Cloud Club Eindhoven Airport
Horeca
De Eerste Kamer Badkamers Hoevelaken
De Eerste Kamer Hoevelaken
Retail