Ga naar hoofdinhoud

Stoer lichtplan voor eerste Cast Iron winkel

In de nieuwe Westfield Mall of the Netherlands bevindt zich de eerste officiële Cast Iron winkel in Nederland. Voor deze unieke winkel hebben wij een stoer lichtplan ontworpen dat perfect aansluit bij de uitstraling van het merk. Dit alles is tot stand gekomen in nauwe samenwerking met onze opdrachtgever: JustBrands. Maar liefst 280 winkels en een oppervlakte van 117.000 m2 telt de Westfield Mall of the Netherlands. Het is daarmee het grootste overdekte shopping centrum van Nederland en de perfecte locatie voor de eerste officiële store van het stoere merk Cast Iron.

No guts, no glory

Cast Iron is een eigentijds merk dat staat voor een casual lifestyle met een eigen twist. Dit kun je direct terugzien in het gebruik van materialen en in de manier van ontwerpen. Ze moedigen je aan om niet te volgen, maar om uit te dagen. Ze hebben oog voor de trends, maar schrikken er niet van weg om buiten de lijntjes te kleuren. Het is een stoer en mannelijk merk met een uitdagende en rebelse kant waar veel mannen zich in zullen herkennen.

Stoer lichtplan

Bij het ontwerpen van een goed lichtplan voor een winkel is het van belang om goed te kijken naar de identiteit van het merk. Als je dit inzichtelijk hebt kan je gaan kijken naar welke verlichting bij die identiteit aansluit. Voor Cast Iron moest dit dan ook een stoer lichtplan worden dat niet teveel af zou leiden van de kleding. Vanuit die gedachte is ervoor gekozen om buiten de lijntjes te kleuren en niet te gaan werken met opvallende armaturen. Door gebruik te maken van strakke Keylight railspots in het zwart zorgt de verlichting niet voor afleiding. De volledige focus ligt op de kleding en de stoere identiteit van de winkel zelf. Dat is precies waar de aandacht hoort te liggen.

Fotografie door JustBrands fotostudio

Betrokken partijen

Ons werk

Deze klanten hebben we ook blij gemaakt met een maatwerk lichtplan.

Gerelateerde onderwerpen