Krachten bundelen

Dit jaar bestaat Powerlight 20 jaar. In 1999 zijn we begonnen en in de afgelopen 20 jaar hebben we een sterk merk opgebouwd. Powerlight is inmiddels een gevestigde naam in de verlichtingswereld, dus zomaar even van naam veranderen is niet niks. Is de naamsverandering broodnodig?

Tijden veranderen en verandering is soms ook nodig om een gezond merk te behouden of verder te ontwikkelen. De oude naam omvat het aanbod niet meer en de naamsverandering en herpositionering is daarom strategisch: we bundelen onze kernactiviteiten verlichting, domotica en Barrisol spanplafonds in één naam: Lightboxx. Vanaf 23 september zal Powerlight verder gaan onder de naam Lightboxx.

Wat betekent dit voor de klant?

De naam en de huisstijl veranderen, en natuurlijk onze nieuwe huisvesting aan de Pelenerf 14 in Nijkerk. Wat betekent dit voor onze klanten?

Door onze nieuwe locatie en schaalvergroting en uitbreiding in productie kunnen wij beter inspelen op de vraag vanuit de markt. Een nóg mooiere showroom, of “Experience Rooms” zoals Edwin Overduin benadrukt, laten we klanten ervaren hoe niet alleen verlichting voor kantoor, woningen, horeca en retail eruit kan zien, maar ook de inrichting hiervan.

Bereikbaarheid

Het contact met onze klantenservice, live-chat of onze adviseurs loopt via de gebruikelijke kanalen. Ons telefoonnummer blijft hetzelfde. De e-mailadressen van onze medewerkers veranderen wél.

“Bereikbaarheid is tijdens deze transitie belangrijk en daar focussen we dus ook volledig op. Wij willen goed bereikbaar zijn voor onze klanten per chat telefoon of per mail. Wij zullen daarom onze oude e-mailadressen @power-light.nl nog even in de lucht houden na de overstap op onze nieuwe adressen @lightboxx.nl waardoor onze klanten nog even kunnen wennen aan onze naamsverandering”, aldus Arjan, marketing & communicatie.

Ook onze website op, power-light.nl zal nog even blijven bestaan. Onze klanten krijgen wel een melding te zien dat ze voortaan terecht kunnen op https://lightboxx.nl. Hierop kunnen klanten terecht voor nóg meer en uitgebreidere informatie over verlichting, domotica en Barrisol spanplafonds.

Powerlight Gaat Verder Als Lightboxx

Een nieuwe website

Ook de huisstijl van de website zal veranderen. Waar we eerder te herkennen waren aan onze frisse kleur groen, gaan we nu voor antraciet en goud. Er is specifiek voor antraciet en goud gekozen omdat dit beter aansluit op onze doelgroepen, en op sfeer en beleving.

Qua gebruiksvriendelijkheid zal er veel veranderen. “Klanten kunnen sneller vinden wat ze zoeken, iets waar je in deze tijd niet meer onderuit kan. We focussen op (daar is hij weer) de “Customer Journey”. De reis op onze website moet prettig, maar ook duidelijk zijn” volgens Damian, marketingmedewerker Lightboxx.

Klanten hebben al een paar maanden kunnen proeven van dit nieuwe design op de website van Powerlight. “We hebben een aantal maanden uitvoerig getest om te zien hoe onze nieuwe website beviel bij onze klanten. Hierbij gaf 97% aan tevreden te zijn over de werking t.o.v. de oude website”.

Uitbreiding naar Studio Lightboxx

Vanuit de markt is er veel vraag naar advies en concepten. Om die vraag te beantwoorden hebben we in de tweede helft van 2018 besloten om een eigen ontwerpstudio op te richten waar klanten, zoals architecten en interieurontwerpers, terechtkunnen voor een gedegen advies en aansluitend een lichtconcept.

In onze studio licht de focus voornamelijk op het gehele concept en niet direct op de door ons voorgestelde type armaturen. Hierdoor krijgen klanten de vrijheid om armaturen ergens anders aan te schaffen, of met bestaande verlichting te werken. Voor meer informatie over onze studio concepten kun je binnenkort terecht op https://studiolightboxx.nl.